DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
RZĄDOWY FUNDUSZ ROZWOJU DRÓG
NAZWA PROJEKTU: REMONT DROGI GMINNEJ ULICY ZAGÓRSKIEJ I II PUŁKU UŁANÓW W TRZEBIATOWIE
KWOTA DOFINANSOWANIA – 1 084 871,72 ZŁ
CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU - 2 435 400,00 ZŁ
Przedmiotowe działania remontowe obejmują odcinek drogi gminnej zlokalizowany na wjeździe do Trzebiatowa z kierunku Gryfic w ciągu ul. Zagórskiej i II-go Pułku Ułanów. Początek opracowania założono w dowiązaniu do nawierzchni bitumicznej I etapu obwodnicy Trzebiatowa, na wylocie z Ronda Słonia. Koniec remontu założono za skrzyżowaniem z ulicą Plac Lipowy również w miejscu dowiązania do nawierzchni bitumicznej w dobrym stanie technicznym. Cały odcinek dogi gminnej ma długości ok. 1200mb jednak ze względu na b. dobry stan techniczny nawierzchni wyłączono z remontu fragment ulicy Zagórskiej od km 0+455,79 do km 0+714,70, który został przebudowany przez ówczesnego zarządcę drogi 3 lata wcześniej. Kilometrację założono jako ciągłą. W związku z tym remont obejmuje ul. Zagórska na odcinku od km 0+000 do km 0+455,79 oraz ul. II-go Pułku Ułanów od km 0+714,70 do km 1+201,16.Odcinek ul. Zagórskiej charakteryzuje się przekrojem półulicznym i ulicznym o szerokości zmiennej od 6,1 do 8,5 m. Posiada odcinkowo jednostronny chodnik (do bramy głównej JW), a częściowo obustronny oraz zatokę postojową. Istniejące zjazdy o zróżnicowanej nawierzchni (bitumiczne założono do remontu).Odcinek ul. II-go Pułku Ułanów charakteryzuje się przekrojem ulicznym o szerokości zmiennej od 7,5 do 8,0 m. Posiada obustronne chodniki oraz zatokę autobusową. Występują liczne zjazdy i skrzyżowania o zróżnicowanej nawierzchni (bitumiczne założono do remontu).
Na okoliczność remontu przyjęto następujące założenia projektowe w odniesieniu do nawierzchni: Frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej; Ułożenie mieszanki mineralno-bitumicznej jako wyrównania istniejącej nawierzchni w ilości 100kg/m2 z betonu asfaltowego; Ułożenie warstwy wiążącej nawierzchni z betonu asfaltowego - dotyczy odcinka ul. Zagórskiej; Ułożenie warstwy ścieralnej nawierzchni z betonu asfaltowego. W odniesieniu do pozostałych elementów pasa drogowego: Ścinka istniejących poboczy celem nadania spadków poprzecznych i zapewnienia skutecznego odwodnienia w przyległe do nawierzchni tereny zielone; Odmulenie istniejących rowów przydrożnych wraz z odtworzeniem skarp; Odkrzaczenie pasa drogowego; Odtworzenie oznakowania poziomego; Uzupełnienie i częściowa wymiana oznakowania pionowego; Remonty cząstkowe elementów pasa drogowego w postaci chodników, zatok autobusowych, wysp rozdziału ruchu; Uzupełnienie i częściowa wymiana elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zdecydowanie remont drogi wpływa na wyrównanie potencjału społeczno-gospodarczego oraz poprawę jakości życia mieszkańców, bowiem remontowane odcinki dróg stanowią jedyną możliwość dojazdu do miasta powiatowego.
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
RZĄDOWY FUNDUSZ ROZWOJU DRÓG
NAZWA PROJEKTU: PRZEBUDOWA DROGI W CIĄGU ULICY PIASKOWEJ I ROLNICZEJ W MIEJSCOWOŚCI TRZEBIATÓW
KWOTA DOFINANSOWANIA – 3 073 438,68 ZŁ
CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU - 5 122 397,80 ZŁ
W dniu 11 grudnia 2023 r. zawarto umowę o dofinansowanie środkami pochodzącymi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zadania pn. „Przebudowa drogi w ciągu ul. Piaskowej i Rolniczej w miejscowości Trzebiatów”.
Inwestycja obejmuje przebudowę dróg gminnych w zakresie zmiany rodzaju nawierzchni jezdni, chodników, zjazdów, stanowisk postojowych dla samochodów osobowych oraz starannie wkomponowaną zieleń. Łączna długość projektowanych odcinków wynosi 844,20 m. Projektowane drogi stanowią układ zamknięty w obrębie osiedla/dzielnicy Trzebiatowa posiadając komunikacje z ul. Kołobrzeskiej, która jest wojewódzka. Okoliczne posesje posiadają zróżnicowane funkcje - od mieszkalnych po usługowe oraz rolnicze. Obecnie drogi gminne posiadają różne rodzaje nawierzchni - z bruku kamiennego, z kruszywa oraz płyt betonowych, a ich stan jest bardzo zły. W pasie znajduje się istniejąca sieć kanalizacji deszczowej oraz oświetlenie. Kanalizacja deszczowa będzie ulegała przebudowie w celu dostosowania jej parametrów do stanu projektowanego. Natomiast oświetlenie pozostaje w stanie istniejącym. Ogólne parametry techniczne szerokość jezdni 6,0 m; szerokość chodników 2,0 m. Rodzaj nawierzchni bitumiczna, zjazdy i chodniki kostka brukowa.
Przebudowa dróg z pewnością poprawi bezpieczeństwo mieszkańców dojeżdżających do swoich posesji, wpłynie korzystnie na rozwój prowadzonych działalności gospodarczych oraz przyczyni się do uatrakcyjnienia dojazdu do gminnego terenu sportowo-rekreacyjnego. Po realizacji inwestycji prognozuje się, iż ruch nieznacznie się zwiększy. Wykonanie przebudowy drogi ma na celu poprawę stanu technicznego nawierzchni jezdni oraz podniesienie komfortu użytkowania poprzez usystematyzowanie parametrów geometrycznych jezdni w planie i profili oraz wykonanie nowej nawierzchni i odwodnienia. Zgodnie z powyższym wykonanie drogi wpływa na wyrównanie potencjału społeczno-gospodarczego oraz poprawę jakości życia mieszkańców. W strategii rozwoju Gminy Trzebiatów zostały wyznaczone obszary strategiczne, które wynikają z uwarunkowań rozwojowych oraz diagnozy sytuacji społeczno-gospodarczej gminy. Wśród nich występuje infrastruktura techniczna dopasowana do potrzeb mieszkańców i przedsiębiorców, dotyczącej odpowiedniej sieci dróg jak i ich jakości. Przedmiotowa inwestycja jest wymieniona w wykazie przedsięwzięć nowo uchwalonej w dniu 29 czerwca br. Strategii Rozwoju Gminy Trzebiatów do roku 2030.
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
RZĄDOWY FUNDUSZ ROZWOJU DRÓG
NAZWA PROJEKTU: PRZEBUDOWA ULICY PONIATOWSKIEGO WRAZ Z BUDOWĄ KANALIZACJI DESZCZOWEJ W MIEJSCOWOŚCI TRZEBIATÓW
KWOTA DOFINANSOWANIA – 998 122 ZŁ
PLANOWANA CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU - 1 663 537 ZŁ
Gmina otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju dróg na zadanie pn. „Przebudowa ul. Poniatowskiego wraz z budową kanalizacji deszczowej w miejscowości Trzebiatów”. Planowany koszt inwestycji 1 663 537 zł. Dofinansowanie wynosi 60% tj. 998 122 zł.
Przedmiotowa droga łączy się z trzema drogami tej samej kategorii - ulicą Mleczną, Muzealną i Sportową. Zakres opracowania obejmuje wykonanie przebudowy ulicy Poniatowskiego na odcinku od drogi nr 3170Z (ul. Sportowa) w kierunku północno- wschodnim przez skrzyżowanie z drogą nr 3160Z (ul. Muzealna) do skrzyżowania z drogą nr 3158Z (ul. Mleczna). Ulica Sportowa zlokalizowana jest wzdłuż Stadionu Miejskiego w Trzebiatowie. Przedmiotowa droga prowadzi też do Zabytkowego Parku Miejskiego, który stanowi jedyny obszar zieleni na terenie Miasta, służący do rekreacji, aktywnego wypoczynku oraz spacerów. Na ulicy Muzealnej znajduje się Centrum Stowarzyszeń, do którego licznie przybywają mieszkańcy. Projekt ma na celu poprawę stanu technicznego nawierzchni jezdni oraz podniesienie komfortu użytkowania poprzez usystematyzowanie parametrów geometrycznych jezdni w planie i profili oraz wykonanie nowe nawierzchni i odwodnienia. Obecnie istniejąca nawierzchnia ulicy Poniatowskiego wykonana jest z mieszanki mineralno-bitumicnej, a jej stan jest zły. Brak normatywnych spadków oraz wymaganej równości podłużnej i poprzecznej jezdni i w konsekwencji liczne zastoiska wody opadowej. Ponadto ulica nie jest wyposażona w kanalizację deszczową. Odwodnienie realizowane jest z wykorzystaniem wpustów deszczowych, które włączone są do kanalizacji sanitarnej. Jednak zła lokalizacja i złe rozmieszczenie wpustów oraz deformacje nawierzchni uniemożliwiają skuteczne odwodnienie nawierzchni jezdni ulicy Poniatowskiego. W Strategii Rozwoju Gminy Trzebiatów zostały wyznaczone obszary strategiczne, które wynikają z uwarunkowań rozwojowych oraz diagnozy sytuacji społeczno-gospodarczej gminy. Wśród nich występuje infrastruktura techniczna dopasowana do potrzeb mieszkańców i przedsiębiorców, dotyczącej odpowiedniej sieci dróg jak i ich jakości. Natężenie ruchu obecnie wynosi ok 110 pojazdów na dobę, a jego wielkość wynika z dojazdu mieszkańców do posesji, dojazdu do Stadionu (kompleks sportowo-rekreacyjny) oraz do Parku Miejskiego i Przedszkola Publicznego, a także hurtowni budowlanej. Zły stan nawierzchni ulicy Poniatowskiego niewątpliwe ogranicza jej możliwości dla ruchu pojazdów. Przebudowa drogi z pewnością poprawi bezpieczeństwo dojeżdżających do przedszkola i przyczyni się do uatrakcyjnienia dojazdu do miejsc publicznych (stadion, Park Miejski).